Ambachtelijk lekker, verassend betaalbaar voor bedrijf en particulier

PURE KOFFIE | KOFFIE + MACHINE | OVER FLUO | Q&A | SOCIAL MEDIA | CONTACT

 
 

Vraag & Antwoord

 
 

Wie zijn wij?

 

FLUO koffie is een ambachtelijke koffiebranderij, opgericht in 2015 en gelegen in Brecht (Antwerpen). Onze focus ligt op directe levering van branderij aan zowel de particuliere alsook de zakelijke gebruikers. Onze doelstelling is om op termijn 75% van onze koffie te verhandelen via E-commerce.

 

Waar positioneert FLUO zich?

 

Qua prijs zijn we vergelijkbaar met industriele A-merken in de supermarkt doch ruim onder de prijzen bij onze collega's ambachtelijke branders. De kwaliteit en de smaak van onze koffie is minstens vergelijkbaar met wat U koopt in de locale delicatesse winkels. Ons aanbod is beperkt tot 2 a 3 soorten koffie waardoor wij een uitstekende versheid kunnen garanderen.

 

Versheid....wat bedoelt U precies?

 

Versheid is de sleutel tot succes voor elke ambachtelijke koffiebrander. Onze koffies worden maandelijks geroosterd en wij verschepen/leveren deze kort na de branding. Op die manier garanderen we de versheid, de optimale smaak en kwaliteit.

 

Wat gebeurt er met koffie die niet verkocht geraakt binnen de versheidstermijn?

 

Deze koffie wordt NIET meer uitgeleverd. Overschotten worden gebruikt als staal of promotie.

 

Waarom kiezen voor FLUO koffie?

 

Voor de versheid, de zeer correcte prijsstelling, de bereikbaarheid, de gratis levering (bij bestelling vanaf 3kg) en de service met de glimlach.

 

Waarom de nadruk op e-commerce?

 

Via directe levering (zonder tussenhandel) houden wij onze vaste kosten beperkt wat U terug vindt in de prijsstelling MAAR net zo belangrijk is dat we dit concept gebruiken om de exacte hoeveelheid te bepalen dat we dienen te roosteren.

 

FLUO E-commerce versus normale Online webshops. Wat is het verschil?

 

U koopt rechtstreeks bij de producent. Wij gebruiken het E-commerce concept UITSLUITEND voor FLUO producten te verkopen.

 

Gaat de betaalbaarheid ten koste van service en kwaliteit?

 

FLUO koffie levert direct van branderij aan consument en wij handelen uitsluitend via directe levering (zonder tussenpersonen). Dit mondt uit in een lage kostenstructuur en dus betaalbare prijzen voor U. Qua kwaliteit wordt bij FLUO uitsluitend gewerkt met de beste Arabica bonen wat beduidend kwalitatiever is dan wat U vindt in de reguliere handel.

 

Wat verstaat U onder een FLUO E-beleving?

 

FLUO verhandelt zijn producten via E-commerce maar tegelijkertijd geloven wij dat persoonlijk contact uiterst belangrijk blijft. Wij gaan voor digitaal and human ipv digitaal vs human.

 

Waarom is vers geroosterde koffie zo belangrijk?

 

Wij raden iedereen aan om verse ambachteljke koffie te kopen die U gebruikt BINNEN de maand na branding. Smaak en geur maken het verschil. Of U hierbij voor FLUO kiest of voor een andere ambachtelijke koffie maakt niet zoveel uit.

 

De ontvangen koffie smaakt iets anders dan de vorige keer. Is dit normaal?

 

Ja dat kan gebeuren. FLUO roostert zijn koffie handmatig en kleine brandverschillen zijn dus altijd mogelijk. Daarbij, koffie is een natuurproduct en dus onderhevig aan seizoens- en weersinvloeden.

 

TRY-OUT optie. Wat wordt hiermee bedoeld?

 

TRY-OUT is echt eenmalig, U betaalt via overschrijving en kort daarna ontvangt U de bestelde koffie. Wij hopen natuurlijk dat U overtuigt bent van onze koffie en de bijbehorende E-beleving en dat U opnieuw een bestelling plaatst en overstapt naar het LOYALITY concept.

 

LOYALITY optie. Wat wordt hiermee bedoeld?

 

Bij LOYALITY herhalen wij automatisch Uw bestelling op maandbasis. Uw eerste bestelling betaalt U op voorhand maar alle volgende leveringen betaald U na ontvangst (Voordeel 1). Daarboven krijgt U een spaarkaart en op elke 6de levering krijgt U een korting van 5 euro/kg aangeboden (Voordeel 2). Last but not least als trouwe klant krijgt U regelmatig een kleine hoeveelheid demo brandingen aangeboden om te proberen of uit te delen aan vrienden/familie (Voordeel 3).

 

Hoe kan ik mijn adres of andere persoonlijke gegevens wijzigen?

 

Neem contact op met de klantenservice.

 

Hoe kan ik een klacht of opmerking doorgeven?

 

Neem contact op met de klantenservice. Vanzelfsprekend zullen we er alles aan doen om uw FLUO ervaring zo optimaal mogelijk te laten zijn.

 

Kan ik een levering retourneren?

 

Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

 

Hebben jullie ook caffeïne vrije koffie?

 

Neen, op dit moment bieden wij deze koffievariant NIET aan.

 

Zijn jullie koffiebonen biologisch?

 

Onze leveranciers (boeren) van onze bonen hebben geen certificatie voor biologische teelt. Ondanks het ontbreken van zo'n certificaat produceren zij vaak wel duurzaam.

 

Hoeveel kopjes koffie kan U uit een kilo koffiebonen bereiden?

 

Uit een kilo koffiebonen kunnen ongeveer 143 kopjes espresso (7 gram per kopje) bereid worden. In de praktijk zal het werkelijk aantal natuurlijk iets lager liggen.

 

Hoe lang is koffie houdbaar?

 

In de praktijk is koffie heel erg lang houdbaar maar de smaak zal na enkele weken gaan afnemen. FLUO levert iedere maand verse koffie waardoor de smaak optimaal behouden blijft.

 

Hoe moet ik koffie bewaren?

 

Donker, droog en luchtdicht verpakt.

 

Leveren jullie ook gemalen koffie?

 

Ja, op verzoek kunnen wij koffie bonen gratis malen. We willen er wel graag aan toevoegen dat de beste smaak tot stand komt indien U de bonen maalt nét voor het zetten van Uw kopje koffie.

 

Waarom gebruikt FLUO uitsluitend Arabica bonen?

 

Naast het feit dat Arabica koffiebonen zorgen voor een mildere, aangenamere smaak is het caffeïne gehalte veel lager dan bij Robusta koffiebonen.

 

Waar komen koffiebonen vandaan?

 

Zuid-Amerika is de grootste koffieleverancier (Brazilië, Colombia). Ook Azië (Indonesië, Vietnam, India), Afrika (Ethiopië, Ivoorkust, Oeganda) en Midden-Amerika (Mexico, Guatamala) zijn belangrijke leveranciers.

 

Waarom levert FLUO maandelijks?

 

Wij roosteren enkel op bestelling en derhalve is onze koffie ALTIJD vers bij levering. Het aroma van koffie blijft tot 4 à 6 weken na branding optimaal om daarna aan kwaliteit te verliezen ongeacht de verpakking. Dit maakt het mogelijk om maandelijks 1 zending te versturen met behoud van de beste aroma's. Ook kunt U op deze manier besparen op verzendkosten.

 

Waarom heeft Uw site geen betaalopties?

 

Online betaalopties (en creditcards) gaan gepaard met extra kosten waardoor ze kostprijsverhogend werken. Daarom heeft Fluo gekozen voor betaling na levering hetzij cash of via bankoverschrijving. U hoeft dus niets op voorhand te betalen.

 

Kunnen bedrijven ook genieten van FLUO koffie buiten de vermelde gemeenten of eventueel in Nederland?

 

Natuurlijk is dat mogelijk. Gelieve hiervoor dan wel contact op te nemen met onze klantenservice om de bijkomende vervoerskosten te bepalen.

 

Staat Uw vraag er niet tussen?

 

Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice. Wij antwoorden graag op al Uw vragen.

 
 
 
 

Koffiehandel FLUO

Vaartstraat 140 - 2960 Brecht - België
Marleen Herman (Admin) : 0485 63.88.07 - Antoon Hooglander (Verkoop): 0476 91.22.01

 
 

© 2015 Koffiehandel FLUO - Voorwaarden | Privacy & Veiligheid